Chì ghjè u festivale u più pupulare in i Paesi Bassi ?
Quandu si tratta di celebrazione naziunale, spiritu cumunitariu è gioia pura,Ghjornu di u Rè (Koningsdag)hè u festivale u più amatu in i Paesi Bassi. Ogni annu27 d'aprile, u paese si trasforma in un mare aranciu. Ch'è vo siate in u core d'Amsterdam, in una piccula cità, o chì fluttuate longu un canale, l'energia hè indimenticabile.
Chì ghjè l'origine di u ghjornu di u rè ?
Cunnisciutu à l'origine cum'è Queen's Day, u festivale hè statu rinominatu in u 2013 per celebrà l'anniversariu diU rè Guglielmu AlessandruDapoi tandu, u 27 d'aprile hè diventatu una festa naziunale chì mischia a tradizione reale cù a spontaneità di strada.
Chì succede u ghjornu di u rè ?
1. Una cità dipinta d'aranciu
A ghjente porta vestiti aranci, parrucche, pittura per a faccia è accessori in onore di a famiglia reale olandese - a Casa d'Orange. E strade, e barche, i negozii è ancu e biciclette sò decorate cù decoru aranciu vibrante.
2. U più grande mercatu liberu di u mondu
Umercatu di i venti(mercatu liberu) hè un mercatu di pulci naziunale induve qualchissia pò vende merci senza permessu. Strade, parchi è giardini si trasformanu in zone di mercatu culurite piene di tesori di seconda manu è dolci fatti in casa.
3. Feste di canali è cuncerti di strada
In cità cum'è Amsterdam, i battelli si trasformanu in piste di ballu flottanti cù DJ in diretta, è i canali diventanu u core di a festa. E piazze publiche ospitanu festival musicali è palchi pop-up cù spettaculi da u principiu di u dopumezzogiu finu à a tarda sera.
Cumu pò l'arte di e lanterne aghjunghje à l'esperienza?
Mentre u Ghjornu di u Rè hè più cunnisciutu per a so energia di ghjornu, ci hè una opportunità crescente di allargà a magia in a sera - è hè quì chìinstallazioni di lanterne à grande scalaentre.
- Imagine un splendoreLanterna "Curona Arancione"in Piazza Dam, agendu cum'è un puntu focale per e foto è un pezzu simbolicu di a ghjurnata.
- Installate spettaculi di luci tematichi longu i canali - tulipani flottanti, simbuli reali, o tunnel di luce ambulanti - trasfurmendu e strade in un dopu-festa pueticu.
- Ospità unmumentu di "Light-On" di a cumunitàà u tramontu, induve i spazii publichi s'illuminanu simultaneamente, offrendu una memoria visuale cumuna per i lucali è i visitori.
Purtendu a luce in a notte, queste installazioni ùn solu migliuranu l'atmosfera di u festivale, ma aghjunghjenu ancu prufundità visuale à l'identità di a cità, mischjendu a tradizione olandese cù l'espressione artistica glubale.
Perchè u ghjornu di u rè risuona cun tutti?
- Nisuna barriera - tutti ponu participà, senza biglietti o esclusività.
- Nisuna differenza d'età - zitelli, adolescenti, adulti è anziani trovanu tutti u so spaziu in a celebrazione.
Un ghjornu, un culore, una nazione
U ghjornu di u rè hè più cà una festa naziunale - hè un riflessu di u spiritu olandese: apertu, festivu, creativo è cunnessu. Sè vo site in i Paesi Bassi à a fine d'aprile, ùn ci hè bisognu di un pianu strettu. Basta à mette qualcosa d'aranciu, sorte è lasciate chì a cità vi guidi. E strade, i canali è a ghjente vi assicureranu chì ùn vi manchi nunda.
È s'è quelle strade brillanu un pocu più forte cù lanterne chì illuminanu a strada, rende a celebrazione ancu più indimenticabile.
Data di publicazione: 18 di lugliu di u 2025

